Terugblik op Bach, een muzikale familie

473 1024 Zaltbommels Kamerkoor

Bach, een muzikale familie, is voorbij. Voor een uitverkochte zaal zong het Zaltbommels Kamerkoor in de mooie Gasthuiskapel. De familie Bach telde vele componisten. Werken van Johann, Johann Christoph, Carl Phillip Emanuel, Johann Christoph Friedrich en uiteraard Johann Sebastian werden ten gehore gebracht. Ursula Dütschler begeleidde de meeste stukken op haar klavecimbel en speelde haar solo’s met veel gevoel. Van Johann Christoph Friedrich Bach vertolkte zij sonate nummer 3.
Wat tevreden reacties van het publiek: “prachtig” en “het koor heeft zichzelf overtroffen.” Het koor zelf heeft voor de ingewikkelde muziek heel hard gerepeteerd. Maar des te groter was de voldoening: “we hebben ‘t voor elkaar gekregen” en “het was genieten.”