Vredesconcert 6 november

724 1024 Zaltbommels Kamerkoor

Op zon­dag­mid­dag 6 no­vem­ber or­ga­ni­seert de Raad van kerken samen met Harmonie De Karel een bij­zon­der concert dat in het teken staat van Vrede in de Wereld. Meer dan ooit is er behoefte aan vrede. Met elkaar willen we daarbij stil staan tij­dens dit vredes­con­cert in de R.K. Martinus­kerk te Zalt­bom­mel. De toegang is gratis. Uw gift is voor hulp aan de vluchtelingen van Oekraïne.

Behalve Harmonie De Karel o.l.v. Alphons van Stenis zal ook het oplei­dingsorkest van De Karel present zijn en spelen zij een medley van Sint-Maartens­lied­jes. Op 11 no­vem­ber, de dag van Sint-Maarten, 1918 werd de Vrede van de Eerste Wereld­oor­log getekend. In veel lan­den van Europa (Frank­rijk, België, Groot-Brit­tan­nië) wordt dit jaar­lijks op 11 no­vem­ber groots her­dacht. Het Zalt­bom­mels Kamer­koor o.l.v. Irene Maessen neemt ook deel aan het concert en het koor zingt o.a. Finlandia en het Oekraïens volks­lied. Voor dit concert zullen Oekraïense vluch­te­lingen wor­den uit­ge­no­digd en zullen pastor Bertus Bus en dominee Marten Tel een korte over­we­ging hou­den.

15.30, Martinuskerk Zaltbommel